Tips Cara Senang Tidur dengan Ostematrix Shaklee

Assalamualaikum everyone!

Anda pernah atau kerap mengalami situasi susah nak tidur atau kalau tidur pun tak nyenyak? Memang ada hari, susah benar nak tidur. Dah cuba tutup mata, tutup mata tapi masih nak terkebil-kebil T_T

Insomnia2

Apa itu insomnia? Insomnia ni adalah apabila seseorang itu susah tidur atau tak dapat tidur yang berkualiti pada waktu malam.

Berikut adalah ciri-ciri insomnia:

  • Sukar untuk mula tidur (permulaan insomnia)
  • Mudah tidur, kemudian terjaga dan tidak boleh tidur semula (kronik insomnia)
  • Mudah tidur, tapi terjaga setiap satu jam dan tak boleh tidur (fragmented sleep)

Banyak kajian menunjukkan insomnia ni dikaitkan dengan kekurangan MAGNESIUM. Apa fungsi magnesium? Magnesium ni membantu otot dan saraf kita jadi lebih relaks yang turut membantu kita untuk tidur lena.

Kajian pada orang yang berumur, penambahan supplemen MAGNESIUM telah menunjukkan perubahan pada kualiti tidur dengan mengurangkan hormon kortisol yang mengganggu tidur malam dengan lena.

Otot dalam badan akan bergerak dan meregang untuk persediaan pada esok hari semasa kita tidur. Gabungan magnesium dan kalsium membantu otot kita mengecut dan berehat. Kalsium dalam badan membantu untuk otot mengecut dan magnesium pula membantu untuk otot relaks. Bermakna, otot tidak boleh berehat selepas mengecut tanpa magnesium yang mengakibatkan tidur yang tidak lena dan kekejangan otot juga boleh berlaku.

Apa kata anda cuba Ostematrix 😀

 

ostematrix shaklee kandungan

Ostematrix tu apa?

Ostematrix ni tablet kalsium dan magnesium. Kita susah sangat nak tidur sebab tak cukup magnesium untuk activate hormon tidur kita. Dengan adanya Vitamin D, kalsium lagi cepat diserap ke dalam tulang dan lagi cepat kita rasa 🙂

Bukan setakat bantu kita tidur je tau. Ostematrix juga membantu kita dapatkan tidur yang berkualiti.

Macam mana nak tahu tidur tu berkualiti ke tidak?

Kalau esok paginya bangun lenguh-lenguh badan, rasa moody tak tentu hala, itu tanda tidur tak berkualiti lah tu.

Biasanya kalau saya ambil Ostematrix sebelum tidur, alhamdulillah esok pagi rasa segar je. Rasa lagi senang nak bangun pagi sebab dapat tidur yang berkualiti 😀

Good news lagi bagi sesiapa yang sakit pinggang, lenguh badan, cramp sane sini, haa baguslah ambil Ostematrix ni.

Ok ok, kalau anda rasa susah nak tidur malam, anda boleh cuba Ostematrix

Selain tidur lena, anda juga boleh bangun pagi dengan keadaan yang lebih bertenaga & segar 😀

ostematrix

 

Ostematrix hanya RM61 sahaja. Sebotol ada 120 biji

Nak cuba? Jangan malu boleh terus SMS / Whatsapp saya ye:

Fatin Hamizah | SMS/Whatsapp: 012 – 283 1538 | Shaklee ID: 888106

Cara Order

Jadi Ahli Shaklee

shaklee feel the difference

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s