Kelebihan Collagen Powder Shaklee

Assalamualaikum everyone!

Pelbagai produk collagen di pasaran. Yang murah, yang mahal, yang pertengahan. Semua ada. Nak pilih yang mana nih? Tapi semua orang tak kira golongan akan memilih yang BERKESAN. Betul tak? So, apa kelebihan Shaklee Collagen Powder berbanding produk lain?

Ok, meh saya ceritakan kenapa anda harus pilih Shaklee Collagen Powder walaupun dah berlambak produk collagen lain di pasaran.

1. Ramuan utama dalam Collagen Powder ini ialah sisik ikan merah (Red Snapper) yang terdapat di lautan dalam.

Collagen Powder Shaklee Sisik Ikan Merah

“Apa kaitan sisik ikan merah yang duduk kat lautan dalam?

… Kenapa lautan dalam tu penting?
Bila sebut lautan dalam, ia bermakna tiada pencemaran kimia. Bila tiada pencemaran kimia, ikan yang berada di lautan dalam boleh dikatakan bebas pencemaran. Ini menjadikan ianya selamat dan tiada kesan sampingan yang negatif.
… Kenapa ikan merah dan bukan ikan-ikan lain?
Ikan merah ni bersifat lasak. Since ikan ini adalah ikan laut dalam, ia mampu menahan tekanan yang sangat tinggi. Ia juga bermaksud sifat yang ada dalam sisik ikan tu sangat kuat sebab boleh tahan duduk di lautan dalam. Sifat yang sangat kuat ni menjadi jaminan collagen yang bersumberkan ikan merah ni sangat dipercayai. “

 

2. Collagen Powder Shaklee diproses melalui proses pemecahan molekul (hydrolysis) secara semulajadi.

collagen-powder-shaklee

“Apa kepentingan proses pemecahan molekul nih?

… Tubuh kita hanya boleh menyerap molekul yang bersaiz sangat kecil. Kalau molekul besar, nanti badan susah nak serap. Sebab itulah Shaklee menggunakan proses hydrolisis untuk menghasilkan Collagen Powder berkualiti tinggi.
… Proses hydrolisis ni rumit, susah dan memakan belanja yang tinggi. Alternatif kepada proses ni adalah menggunakan bahan kimia seperti asid hidroklorik, pemanasan secara kimia dan pelbagai jenis asid. Proses menggunakan bahan kimia ni lebih murah.
… Collagen yang diproses menggunakan bahan kimia mempunyai kesan sampingan yang negatif. Antaranya ada kemungkinan sel collagen tersebut dah banyak terurai serta mengandungi sisa bahan kimia hasil dari cara pemprosesan tadi.
… Sisa bahan kimia ni berbahaya untuk pemakanan atau penggunaan kita. Bayangkan kita guna collagen yang ada sisa asid hidroklorik? Sedangkan asid hidroklorik tu sikit je dah boleh rosakkan kulit.
… Untuk mendapatkan molekul yang boleh diserap oleh tubuh, proses ni perlu dibuat berulangkali secara berasingan. Paling kurang kena buat 8 kali. Good news, Shaklee Collagen Powder melalui proses ni melebihi 8 kali.
… Cane nak tahu? Kita tengok nilai Dalton Collagen tu. Lagi kecil nilai Dalton tu, ia menandakan lagi banyak proses hydrolisis yang dijalankan ke atas collagen tersebut dan menandakan lebih tinggi kualiti collagen tu.
… Hey, hey. Proses ni bukan murah macam proses kimia yang senang tadi. Proses ni rumit tapi terjamin keselamatan penggunaannya dan tiada kesan sampingan negatif.”

 

3. Shaklee Collagen Powder mudah diserap oleh badan.

Shaklee Collagen Powder Apa itu collagen

“Untuk keberkesanan pantas, kita perlu memastikan kadar penyerapan badan terhadap collagen mestilah tinggi. Maksudnya bila minum je collagen tu, dia cepat menyerap dan terus bergerak ke arah organ yang memerlukan seperti kulit, rambut, kuku, otot dan sendi.

… Di sinilah pentingnya kita pastikan berapa berat molekul collagen dalam sesuatu jenama. Berat molekul collagen diukur dalam unit Dalton (bukan ‘mg’ ye). Jadi sebelum beli, pastikan anda tahu berapa berat molekul collagen tersebut.
… Badan hanya boleh menyerap molekul Collagen yang mempunyai berat molekul bawah 3,000 Dalton. Semakin kecil nilai Dalton, semakin mudah ianya diserap oleh badan.”

 

Berapa Berat Molekul Dalam Collagen Shaklee?

Berat molekul dalam Shaklee Collagen Powder hanyalah 1,000 Dalton menjadikan ianya begitu mudah diserap oleh badan untuk hasil yang optimum.
… Pengambilan collagen yang mempunyai nilai Dalton yang tinggi adalah berbahaya kerana ianya tidak diserap oleh badan dan akan tertinggal dalam saluran darah. Ia boleh memberikan kesan negatif dan penyakit kronik untuk jangka masa panjang.

 

Selain daripada 3 sebab di atas, Collagen Shaklee juga mengandungi ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, collagen ikan, ekstrak kengkerang, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan vitamin C yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan Collagen Shaklee dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran!

Tak sabar – sabar nak cuba kan? Harga sekotak Collagen Powder Shaklee hanya RM298 sahaja.

Berminat, nak diskaun?
Boleh, no problem.
Tapi kena join jadi ahli dulu lah. Yuran jadi ahli hanya RM75.
Terus dapat harga ahli kalau daftar jadi ahli 😀

 

Nak order sekarang?
Hubungi saya:
Fatin Hamizah | SMS/Whatsapp: 012 – 283 1538 | Shaklee ID: 888106
Pengedar Sah Shaklee area Uptown Damansara, Bandar Utama, Mutiara Damansara, Damansara Perdana, TTDI, Bangsar, Sri Damansara, Damansara Damai, Universiti Malaya, Ampang.

 

Cara Order

Daftar Ahli Shaklee sekarang

 shaklee feel the difference

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s